Μάγεψαν το κοινό οι συναυλίες του 27ου Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης στην αυλή του Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων

Επάξια απέναντι στα σημερινά δεδομένα που περιορίζουν σημαντικά το έργο του πολιτισμού, στάθηκε το Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης, καταφέρνοντας να προσαρμόσει χωρίς «παραφωνίες» το πρόγραμμα του και να χαρίσει μοναδικές μουσικές στιγμές στους φίλους του για 27η χρονιά.

Οι συναυλίες της φετινής διοργάνωσης, από 27 έως 31 Ιουλίου 2021, πραγματοποιήθηκαν στην αυλή του Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων, η οποία εξυπηρέτησε στο έπακρο τις ανάγκες του φεστιβάλ, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστροφή στον φυσικό ήχο.

«Η διεξαγωγή των εκδηλώσεων αυτή τη δύσκολη για όλους εποχή ήταν ομολογουμένως πρόκληση για εμάς, καθώς απαιτούνται ειδικοί χειρισμοί για να ελέγξεις τον κόσμο, τους συντελεστές και την κάθε λεπτομέρεια», δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης, Άγγελος Νικολόπουλος. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, λόγω του διαχωρισμού που θα έπρεπε να γίνει ανάμεσα στους εμβολιασμένους και τους ανεμβολίαστους, οι δύο προγραμματισμένες συναυλίες στο Θέατρο Απόλλων πραγματοποιήθηκαν όπως και οι υπόλοιπες στο Εργατικό Κέντρο. «Όλο το φεστιβάλ διεξήχθη σε έναν μόνο χώρο, που αποδείχθηκε ιδανικός», σημείωσε ο κ. Νικολόπουλος, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εξαιρετική ακουστική του. «Στην αυλή του Εργατικού Κέντρου δεν χρησιμοποιήσαμε καθόλου μικρόφωνα. Όλοι άκουγαν τέλεια οτιδήποτε παιζόταν εκεί κι αυτό ήταν κάτι που λειτούργησε υπέρ. Ακούσαμε τον φυσικό ήχο όπως είναι τα όργανα χωρίς ενίσχυση, καθώς στις περισσότερες εκδηλώσεις σε ανοιχτό χώρο, χρησιμοποιούνται μικρόφωνα οπότε ο ήχος αλλοιώνεται σε ένα βαθμό».

Πέρα από τη λειτουργικότητα του χώρου και τους ελέγχους, εξίσου καλά απέδωσε το σύστημα των online κρατήσεων το οποίο ακολουθήθηκε. «Αν και υπήρχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον, για λόγους ασφαλείας, το κοινό περιορίστηκε γύρω στα 70 άτομα για να τηρούνται οι απαιτούμενες αποστάσεις. Ήμασταν γεμάτοι κάθε βράδυ, ενώ το αντίστοιχο σύστημα ακυρώσεων, μας βοήθησε να βάλουμε στις συναυλίες και κόσμο που εξέφρασε την επιθυμία να τις παρακολουθήσει».

Τα μαθήματα του φεστιβάλ πραγματοποιήθηκαν στην αίθουσα συνεδριάσεων του Εργατικού Κέντρου με ανοιχτά παράθυρα και αποστάσεις. Στον φετινό κύκλο συμμετείχαν 30 παιδιά από όλη την Ελλάδα χωρισμένα σε τμήματα των 5-10 ατόμων. Τα μαθήματα γίνονταν με σειρά και συγκεκριμένα ραντεβού ώστε να αποφευχθεί ο συγχρωτισμός.

Τα highlights της φετινής διοργάνωσης

Το πρόγραμμα του 27ου Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης άνοιξε την Τρίτη 27 Ιουλίου με τα «12 Μαδριγάλια» του Μιχάλη Τρανουδάκη, σε ποίηση άγνωστου Κύπριου του 16ου αιώνα. Ο κύκλος τραγουδιών, που σημειώνει και φιλολογικό ενδιαφέρον λόγω της διαχρονικής ποιητικής δύναμης των κειμένων, παρουσιάστηκε σε πρώτη εκτέλεση στην αυλή του Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων από τους Νίκο Χατζηελευθερίου και Δημήτρη Βουτσά.

Σύμφωνα με τον κ. Νικολόπουλο «φάνηκε ότι και μέσα στον εγκλεισμό που βιώσαμε όλοι, υπήρχαν άνθρωποι που το εκμεταλλεύτηκαν δημιουργικά για να φτιάξουν και να προτείνουν κάτι καινούριο. Η δουλειά αυτή αγαπήθηκε πολύ από το κοινό».

Την Πέμπτη 29 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε ένα ατομικό ρεσιτάλ της Συριανής Αγγελικής Δουλγέρη που παρακολούθησε τα μαθήματα του Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης πριν από 5-6 χρόνια. Η ίδια μετακινήθηκε στη συνέχεια στην Αθήνα για να σπουδάσει κοινωνιολογία, παρακολούθησε και μουσικές σπουδές, πήρε το πτυχίο της και μέσω της φετινής διοργάνωσης έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο κοινό. «Από την πλευρά μας, θέλαμε να δώσουμε βήμα σε ένα παιδί από τη Σύρο για να αποκομίσει εμπειρίες και να μπορέσει μελλοντικά να μεταδώσει όσα ξέρει σε άλλα παιδιά του νησιού. Είναι ωραίο ο ίδιος ο τόπος να αναδεικνύει τα ταλέντα του», δήλωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ.

Ανάμεσα στις δυνατές στιγμές της φετινής διοργάνωσης συγκαταλέγεται και η συναυλία που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 30 Ιουλίου, σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Αυστρίας. Η Χριστίνα Μπαζίλη και ο Daniel Marx παρουσίασαν έργα για βιολοντσέλο και κιθάρα, τα οποία ακούστηκαν για πρώτη φορά.

«Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που στο φετινό μας πρόγραμμα είχαμε πρώτες παγκόσμιες εκτελέσεις έργων», κατέληξε ο κ. Νικολόπουλος, ο οποίος ανανεώνει το ραντεβού του με τους φίλους του φεστιβάλ για το καλοκαίρι του 2022.

———————————————————–
ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ – Δευτέρα, 2/8/2021 / Συντάκτης: Αντώνης Μπούμπας
https://www.koinignomi.gr/news/politismos/moysiki/2021/08/02/epistrofi-ston-fysiko-iho.html

Νικητές των 17ων Κιθαριστικών Αγώνων 2021

Κατ. Γ (>17 ετών)

1ο Βραβείο: Δημήτρης Βαλαβάνης (+ 50 ευρώ για αγορές από Μ. Οίκο – Παπαγρηγορίου – Νάκας)
1ο Βραβείο: Γιώργος Περράκης (+ 50 ευρώ για αγορές από Μ. Οίκο- Παπαγρηγορίου – Νάκας)
2ο Βραβείο: Θεόφιλος Ευθυμιάδης (+ 50 ευρώ για αγορές από Μ. Οίκο- Παπαγρηγορίου – Νάκας)
3ο Βραβείο: Βασιλική Κυδωνιάτη
Έπαινος: Γιώργος Νικολάου

Κατηγορία Β (>14 & <17 ετών)

1ο Βραβείο: Γκαμπριέλ Αναστάσης – (+ Κιθάρα προσφορά του Μ. Οίκου “Ανδρομηδάς”)
2ο Βραβείο: Χριστόδουλος Τσορμπατζόγλου (+ 50 ευρώ για αγορές από Μ. Οίκο Κοκονέτση)
3ο Βραβείο: Έλλη Αγρολάμπου (+ 50 ευρώ για αγορές από Μ. Οίκο Κοκονέτση)
3ο Βραβείο: Ζωή Σκουμπούρη (+ 50 ευρώ για αγορές από Μ. Οίκο Κοκονέτση)
Έπαινος: Ζωή Ιορδάνου

Κατηγορία Α (<14 ετών)

Έπαινοι
Gabriel Schottel Balis
Βασιλική Μπούτσικα

Η είσοδος στις συναυλίες του φεστιβάλ κιθάρας είναι ελεύθερη αλλά απαιτείται ηλεκτρονική κράτηση λόγω περιορισμένου αριθμού ακροατών, σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο.
Η πλατφόρμα για τις κρατήσεις θα ανοίγει 48 ώρες πριν από κάθε συναυλία.

 

Τρίτη 27 Ιουλίου | ώρα 20.30

Αυλή Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων
“12 Κυπριακά Μαδριγάλια” του Μιχάλη Τρανουδάκη (Πρώτη παρουσίαση)
Κύκλος τραγουδιών πάνω σε ερωτικά ποιήματα άγνωστου Κύπριου ποιητή του 16ου αιώνα.
Δημήτρης Βουτσάς (τραγούδι), Νίκος Χατζηελευθερίου (κιθάρα)

Τετάρτη 28 Ιουλίου | ώρα 20.30
Αυλή Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων
«Ισπανική και Λατινοαμερικάνικη μουσική για 2 κιθάρες»
Νίκος Κουτσιούλης – Δημήτρης Τσιμπώνης

Πέμπτη 29 Ιουλίου | ώρα 20.30
Αυλή Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων
Ρεσιτάλ κιθάρας με την Αγγελική Δουλγέρη

Παρασκευή 30 Ιουλίου | ώρα 20.30
Αυλή Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων
«Μουσική για Βιολοντσέλο και κιθάρα»
Χριστίνα Μπαζίλη (βιολοντσέλο), Daniel Marx (κιθάρα)
(Σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Αυστρίας)

Σάββατο 31 Ιουλίου | ώρα 20.30
Αυλή Εργατικού Κέντρου Κυκλάδων
Συναυλία και τελετή λήξης του φεστιβάλ.
Νεανική ορχήστρα “Το Μουσικό Κουτί” σε διδασκαλία Χρήστου Σέλα .
Την κιθαριστική ορχήστρα του φεστιβάλ διευθύνει ο Άγγελος Νικολόπουλος

Τρίτη 27 Ιουλίου 2021 – Εναρκτήρια συναυλία 27ου Φεστιβάλ κιθάρας

Σε πρώτη εκτέλεση στο σύνολο του το έργο “12 Κυπριακά Μαδριγάλια” του Μιχάλη Τρανουδακη για ανδρική φωνή και κιθάρα (σε προσαρμογή Ν. Χατζηελευθερίου)

Δημήτρης Βουτσάς (τραγούδι),
Νίκος Χατζηελευθερίου (κιθάρα)

Κύκλος τραγουδιών πάνω σε ερωτικά ποιήματα άγνωστου Κύπριου ποιητή του 16ου αι. Μια σπουδή στο στυλ της Αναγέννησης, στο ιδίωμα της ελληνικής γλώσσας και τη συνέχεια της.
12 ερωτικά τραγούδια σε μια γλώσσα που έρχεται από παλιά και τραγουδιέται σαν καινούρια.

(Νέο CD προσεχώς στην κυκλοφορία από τις εκδόσεις “Άπαρσις”).

 

Το Φεστιβάλ Κιθάρας Ερμούπολης παρακολουθώντας τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην δημόσια υγεία, πραγματοποιείται τηρώντας όλες τις επίσημες οδηγίες για την προστασία των μαθητών, των μουσικών και του κοινού. Τα μέτρα προστασίας ενδέχεται να αναπροσαρμοστούν σε περίπτωση μεταβολής των οδηγιών των ειδικών.

Κανόνες για μαθήματα και συναυλίες με ασφάλεια.

Μαθήματα
Ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη θα προσαρμοστεί σύμφωνα με τις ενδεδειγμένες αποστάσεις ασφαλείας. Τα μαθήματα και οι πρόβες θα διεξάγονται σε ανοιχτούς χώρους,  για συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και με απαραίτητη τη χρήση μάσκας.

Συναυλίες
Οι συναυλίες θα διεξαχθούν σε ανοικτούς χώρους και θα έχουν διάρκεια 45 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.

Ο αριθμός των ακροατών θα είναι περιορισμένος (είσοδος με αριθμημένα δελτία εισόδου) ενώ τα καθίσματα θα τηρούν τις προβλεπόμενες αποστάσεις ασφαλείας. Η χρήση μάσκας κατά την προσέλευση και παρακολούθηση των συναυλιών είναι υποχρεωτική.

Ο Daniel Valentin Marx ξεκίνησε κιθάρα σε ηλικία επτά ετών στη Μουσική Σχολή του Erding. Σπούδασε με τη Susanne Schoeppe στο Musikhochschule München, καθώς και με τον σημαντικότερο δάσκαλό του, Roberto Aussel, στο Hochschule für Musik Köln, όπου απέκτησε πτυχίο Bachelor και Master. Η υποτροφία Thornton στη συνέχεια του επέτρεψε να συνεχίσει μεταπτυχιακές σπουδές με τους μουσικούς του LAGQ (Los Angeles Guitar Quartet) και τον Pepe Romero στο USC Thornton School of Music στο Λος Άντζελες. Έχει συνεργαστεί με κορυφαίες προσωπικότητες από τον χώρο της κλασικής κιθάρας.

Έχει κερδίσει περισσότερους από 12 διεθνείς διαγωνισμούς, βραβεία και υποτροφίες στην Ευρώπη και την Αμερική (22 ° Διεθνής Διαγωνισμός Κιθάρας Ερμούπολη, Ελλάδα (2014) // 15 ° Concorso Internazionale Luigi Zanuccoli, Ιταλία (2017) // 11 ° Pacific Guitar Festival , ΗΠΑ (2016) // American Guitar Society – Bickford Competition, USA (2017) // Deutscher Musikrat – Förderprogramm Klassik (2021) // DCS-Award – International Guitar Research Center – University of Surrey, England (2019) // BSCWPromotion , Γερμανία (2018) // Υποτροφία Thornton, ΗΠΑ (2016) // Υποτροφίες DAAD, Γερμανία (2012) κ.λπ.).
Έδωσε συναυλίες στη Βόρεια και τη Νότια Αμερική, την Ευρώπη, την Αυστραλία και την Ασία, σε χώρους όπως το Θέατρο Bing του Μουσείου Τέχνης της Κομητείας του Λος Άντζελες (ΗΠΑ), το θέατρο «Απόλλων» (Σύρος – Ελλάδα), το Hall Hakuju (Ιαπωνία), η Vallisa Αμφιθέατρο (Ιταλία) και στο WDR Funkhaus Wallraffplatz (Γερμανία). Έδωσε το ορχηστρικό του ντεμπούτο σε ηλικία δεκαεπτά ετών ως σολίστ με την ορχήστρα Erding Chamber. Το πρώτο του άλμπουμ “The Italian Recital” κυκλοφόρησε στα τέλη του 2018 από την εταιρεία  GENUIN με μεγάλη επιτυχία.

Ο Daniel έχει ηχογραφήσει σε ραδιοφωνικές εκπομπές των BR, WDR, Radio Nacional Argentina, Classical KUSC, Radio Vaticana Italia, SBS Radio Australia και το τηλεοπτικό κανάλι Arte. Εκτός από το κλασικό ρεπερτόριο, τον ενδιαφέρει η ανακάλυψη και η δημιουργία νέων έργων για κιθάρα: πρώτον, μέσω μεταγραφών (που έχουν εκδοθεί από τις καναδικές εκδόσεις «Les Productions d’Oz» και τις εκδόσεις «Open Strings Berlin»), δεύτερον μέσω συνεργασιών με συνθέτες και τρίτον, μέσω έργων μουσικής δωματίου, όπως το ντουέτο με τον Rainer Seidel, Solo-Bassoonist στο BR-Philharmonic με έδρα το Μόναχο. Στην τελευταία περίπτωση, οι δύο μουσικοί έχουν σαν όραμα τους να δημιουργήσουν ένα πλούσιο ρεπερτόριο για το συνδυασμό κιθάρας και bassoon. Είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ κιθάρας στη γενέτειρα του, Dorfen. Ως νικητής του βραβείου Διδακτορικού Υποτροφίας 2019, επιδιώκει ένα διδακτορικό μουσικής-διδακτορικού τίτλου στο Guildford της Αγγλίας, στο Διεθνές Κέντρο Ερευνών Κιθάρας του Πανεπιστημίου του Surrey, υπό την εποπτεία του καθηγητή Stephen Goss.

Η Χριστίνα έχει εμφανιστεί ως σολίστ, σε διεθνείς διοργανώσεις σε όλη την Ευρώπη (Konzerthaus Vienna, Tonhalle Zürich, Gasteig Munich, Megaron Athens, Odessa Philharmonic Hall) και έχει προσκληθεί σε διεθνή φεστιβάλ, όπως το Pärnu Music Festival, Estonia, Yellow Barn Music Festival, ΗΠΑ, Riva Music Festival, Ιταλία, Διεθνές Enescu Φεστιβάλ σε Sinaia, Ρουμανία, Φεστιβάλ Αίγινας και Ναυπλίου, Ελλάδα, Jugendmusikfestival Coburg, Γερμανία.
Έχει συνεργαστεί σε σύνολα μουσικής δωματίου με διακεκριμένους μουσικούς όπως οι Oleg Maisenberg, Anthony Marwood, Lucy Shelton, Antonio Meneses, Barbara Moser, Rainer Schmidt, Annely Peebo. Σαν σολίστ και μουσικός ορχήστρας έχει συνεργαστεί με τους μαέστρους Hobart Earle, Claudius Traunfellner, Vitaly Protasov, Francois-Xavier Roth, Benjamin Zander, Carl St Clair, Yoav Talmi, Uriel Segal, Michael Sanderling και Paavo Järvi.

Έχει κερδίσει βραβεία σε εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς όπως ο Διεθνής Διαγωνισμός για Τσέλο Brahms, ο Διεθνής Διαγωνισμός για Τσέλο στο Liezen/ Styria, “Prima La Musica”, Αυστρία, Διαγωνισμός μουσικής Lions Austria.

Σπούδασε με υποτροφία στο Karajan Stiftung στη Βιέννη και στο Accademia Chigiana στη Σιένα της Ιταλίας. Το 2011 κέρδισε επιχορήγηση από το ίδρυμα Rahn Kulturfonds στη Ζυρίχη, για την απόκτηση βιολοντσέλου.

Γεννημένη από ελληνική οικογένεια μουσικών στη Βιέννη, η Cristina ξεκίνησε τις σπουδές της στο βιολοντσέλο σε ηλικία των έξι ετών με καθηγητή τον Vladimir Malinovsky. Από το 2005, παρακολούθησε εντατικές σπουδές με καθηγητή τον David Grigorian στο Μόναχο.

Σε ηλικία δεκαπέντε ετών συναντήθηκε με τον διάσημο βιολοντσελίστα Antonio Meneses ο οποίος  την προσκάλεσε να συμμετάσχει στα μαθήματά του στο Πανεπιστήμιο Τεχνών της Βέρνης από όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές της με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση αποκτώντας μεταπτυχιακό Δίπλωμα απόδοσης το 2015. Κατέχει επίσης πτυχίο από το Thornton School of Music στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια του Λος Άντζελες, όπου σπούδασε με τον Ralph Kirshbaum.

Εκτός από τις σπουδές της, έχει συνεργαστεί με διάσημους μουσικούς όπως Natalia Gutman, Frans Helmerson, Thomas Demenga, Claudio Bohórquez, Gustav Rivinius, Leonid Gorokhov, Alban Gerhardt, Benjamin Zander, Paavo Järvi, Neeme Järvi, Belcea Quartet και Hagen Quartet.

Η Cristina είναι ενθουσιώδης δασκάλα και παραδίδει μαθήματα στην Αυστρία, Ελλάδα, Ιταλία και Ελβετία. Ο νεαρή βιολοντσελίστρια παίζει με ένα ιστορικό όργανο του Antonio Gibertini, του 1844.

Σπούδασε κιθάρα με τον Βαγγέλη Μπουντούνη στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, Ανώτερα Θεωρητικά και σύνθεση με τον Διαμαντή Διαμαντόπουλο. Έχει στο ενεργητικό του πλήθος εμφανίσεων, κυρίως με σύνολα μουσικής δωματίου, συμμετοχές σε διεθνή φεστιβάλ και διοργανώσεις, ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές ηχογραφήσεις, δισκογραφία και εκδόσεις.

Από το 2005 έχει ιδρύσει και διευθύνει το μουσικό σύνολο Guitarte Ensemble, το οποίο έχει στο ενεργητικό του πληθώρα εμφανίσεων, αναδεικνύοντας σειρά πρωτότυπων σύγχρονων έργων και παρουσιάζοντας μια σειρά μεταγραφών από διάφορα στυλ και εποχές της μουσικής. (CD “Traces”, και “4 Concerti grossi…a preparar l’avvenire).
Έχει παρουσιάσει πλήθος μεταγραφών του σχεδόν από όλα τα είδη και τις εποχές της μουσικής, για κιθάρα και σύνολα. Έχει συνθέσει και παρουσιάσει μουσική για κιθάρα, μουσικά σύνολα, κύκλους τραγουδιών σε ποίηση Κ. Π. Καβάφη, Φ. Πεσσόα, Γ. Α. Μπέκερ (CD “Vertigo”-ekfrassis productions), καθώς και για θεατρικές παραστάσεις, Φ. Γ. Λόρκα – Γέρμα, Σαίξπηρ – Βασιλιάς Ληρ, Αριστοφάνης – Όρνιθες και Αχαρνής για παιδιά  (CD “Aristofanis junior- ekfrassis productions) κ.ά.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη. Απόφοιτος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού αλλά και με σπουδές στο κλασικό τραγούδι και μετέπειτα στο σύγχρονο και jazz, έρχεται στην Αθήνα, όπου και διακρίνεται ως ερμηνευτής στην 4η ΑΚΡΟΑΣΗ ΤΗΣ ΜΙΚΡΗΣ ΑΡΚΤΟΥ, του Παρασκευά Καρασούλου, το 2013.

Έχει δισκογραφήσει πρωτότυπα τραγούδια νέων δημιουργών της 4ης ακρόασης, Κώστα Τζάνου (2014) και Σπύρου Παρασκευάκου (2017). Το 2016 συμμετείχε στον παιδικό δίσκο ‘ΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΧΑΛΑΣΕ ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ’ σε μουσική Γιώργου Ανδρέου και στίχους Παρασκευά Καρασούλου και Γιάννη Βασιλόπουλου, μαζί με τους Δήμητρα Γαλάνη, Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Κορίνα Λεγάκη και Δήμητρα Σελεμίδου. To 2018 συμμετείχε στον δίσκο ‘Vertigo’, σε έναν κύκλο τραγουδιών σε μορφή σουίτας, βασισμένο στην ποίηση του Gustavo Adolfo Bequer σε μουσική του Νίκου Χατζηελευθερίου και ποιητική απόδοση στα ελληνικά από τον Περουλή Σακκελαρίδη. Στο δίσκο συμμετέχει, επίσης, η Χριστίνα Πουπάλου.

Το Ιούλιο του 2020 κυκλοφόρησε το single ”Frida” από τον επερχόμενο -πρώτο του- προσωπικό δίσκο με τίτλο “Βλέμμα στο Βυθό”, που θα κυκλοφορήσει το 2021 από τη Μικρή Άρκτο, σε μουσική του Μίμη Νικολόπουλου και στίχους της Φωτεινή Λαμπρίδη, καθώς και μια συμμετοχή του Γιάννη Βασιλόπουλου.

Το 2021, συμμετέχει επίσης ως ερμηνευτής στα “Μαδριγάλια”, τη νέα δισκογραφική δουλειά του Μιχάλη Τρανουδάκη, ο οποίος μετά από χρόνια επιστρέφει με δώδεκα μελοποιημένα κυπριακά ποιήματα 16ου αιώνα, μελοποιημένα από τον ίδιο και προσαρμοσμένα για κλασική κιθάρα από τον Νίκο Χατζηελευθερίου.

Κωνσταντίνος Κηρολύτης

Θεωρείται ένας από τους πλέον ταλαντούχους κιθαριστές της νεότερης γενιάς Ελλήνων κιθαριστών. Το 2000 αρίστευσε στις διπλωματικές του εξετάσεις, από την τάξη του Γιώργου Μαυροειδή. Παράλληλα με τις κιθαριστικές του σπουδές, σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά στην τάξη του Γιάννη Χριστόφιλου στο Αττικό Ωδείο απ’ όπου πήρε πτυχίο Αντίστιξης  με διάκριση τον Ιούνιο του 2002. Έχει λάβει μέρος ως ενεργό μέλος σε σεμινάρια των Aniello Desiderio, Carlo Domeniconi, Zoran Dukic, Carlo Molina, Nikita Koshkin, Pablo Markez, Jorge Morel.

Έχει επανειλημμένως παρουσιάσει ένα ιδιαιτέρως απαιτητικό ρεπερτόριο με μεγάλη επιτυχία σε γνωστές αίθουσες και χώρους συναυλιών στην Αθήνα όπως το Βυζαντινό Μουσείο Αθηνών, ο Παρνασσός, το Διεθνές Καλλιτεχνικό Κέντρο Athenaeum, το Θέατρο Ελιζέ, η αίθουσα εκδηλώσεων Φίλιππος Νάκας. Τα ρεσιτάλ του στρέφονται συχνά γύρω από συγκεκριμένες θεματικές ενότητες, όπως:

  • Η ρυθμική και μελωδική πολυπλοκότητα έργων που είναι εμπνευσμένα από τη μουσική παράδοση της χώρας καταγωγής του κάθε συνθέτη, μέσα από έργα των L. Brouwer, M. de Falla, B. Bartok και J. Rodrigo.
  • Συνθέσεις της ισπανικής και της λατινοαμερικάνικης σχολής, συμπεριλαμβανομένων αναφορών και παρουσίασης των διαφορετικών τεχνικών, στυλ και εποχών από τον Κλασικισμό μέχρι τον 20ο αιώνα, μέσα από έργα των A. Barrios Mangore, F. Moreno Torroba, J. Rodrigo και M. de Falla.
  • Παρουσίαση των δύο διαφορετικών σχολών της κιθάρας, της λόγιας ισπανικής και της Φλαμένκο σε συνεργασία με τον φλαμένκο κιθαριστή Σωκράτη Μαστροδήμο, αναδεικνύοντας τα κοινά στοιχεία μεταξύ των δύο σχολών. Στη συγκεκριμένη συναυλία ερμήνευσε έργα των I. Albeniz, J. Rodrigo και M. de Falla.
  • Αφιέρωμα στο ιταλικό Μπαρόκ και τον Κλασικισμό. Ιδιαιτέρως επιτυχημένη συναυλία στην οποία ερμήνευσε τρία κονσέρτα για κιθάρα και ορχήστρα εγχόρδων των M. Giuliani (σε Λα Μείζονα) και A. Vivaldi (RV 93 και 532).

Το 2010 συνέπραξε με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Φίλων της Κιθάρας Δημήτρης Φάμπας, ερμηνεύοντας σε πρώτη Πανελλήνια εκτέλεση το Concerto Iberico του F. Moreno Torroba για τέσσερεις κιθάρες.

Έχει συνεργαστεί με την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών ερμηνεύοντας έργα μελών του.

Το 2012 ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον χώρο τέχνης και πολιτισμού AN ART ARTISTRY πραγματοποιώντας μια σειρά ρεσιτάλ. Το 2013 ίδρυσε, μαζί με την κιθαρίστρια Διονυσία Τροντή, το κιθαριστικό ντουέτο Music Libera (kostaskirolytis.com/#guitarduo), επιδιώκοντας την ενασχόληση με το υπάρχον ρεπερτόριο για δύο κιθάρες, την εξερεύνηση νέων έργων και συνθετών, καθώς και τον εμπλουτισμό της υπάρχουσας φιλολογίας με δικές τους διασκευές.

Τον Δεκέμβριο του 2015, σε συνεργασία με το An-Art Artistry, κυκλοφόρησε το πρώτο του προσωπικό CD Classical Guitar Through Centuries: Spain, στο οποίο κάνει αναφορά στην καθαριστική φιλολογία της κιθάρας στην Ισπανία, ερμηνεύοντας έργα συνθετών από την Αναγέννηση μέχρι τον Ρομαντισμό.

Διονυσία Τροντή

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε κιθάρα στην τάξη της Έλενας Παπανδρέου, στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών, απ’ όπου τον Ιανουάριο του 2006 πήρε Δίπλωμα Κιθάρας με βαθμό “Άριστα Παμψηφεί και Β’ Βραβείο”. Παράλληλα σπούδασε Ανώτερα Θεωρητικά στο Δημοτικό Ωδείο Μοσχάτου, στην τάξη του Θανάση Νάστου, απ’ όπου πήρε Πτυχία Αρμονίας και Αντίστιξης με την υψηλότερη βαθμολογία. Είναι επίσης απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (M. Ed.) με ειδίκευση στην Μουσική Παιδαγωγική, από το Πανεπιστήμιο της Λευκωσίας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τον Βαγγέλη Μπουντούνη, τον μαέστρο Γιώργο Χατζηνίκο, τον Hubert Kappel και τον Oscar Ghiglia.

Τον Ιούλιο του 2004 εμφανίστηκε στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού και τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής ως μέλος της ορχήστρας κιθαριστών του Βαγγέλη Μπουντούνη. Έχει πραγματοποιήσει σόλο ρεσιτάλ στην Αττική. Σε σύμπραξη με τον κιθαριστή Κώστα Κηρολύτη έχει πραγματοποιήσει συναυλία – αφιέρωμα στην λόγια μουσική που βασίστηκε ή εμπνεύστηκε από την μουσική παράδοση της Ευρώπης παρουσιάζοντας έργα των J. Rodrigo, M. de Falla και Bella Bartok. Η συνεργασία των δύο κιθαριστών συνεχίστηκε με την παρουσίαση κονσέρτων του Antonio Vivaldi για κιθάρα και ορχήστρα, σε συναυλία που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συναυλιών La Divina, του Διεθνούς Καλλιτεχνικού Κέντρου ATHENEUM. Το 2013 ίδρυσαν το κιθαριστικό ντουέτο Musica Libera“, το οποίο έχει ως στόχο την ενδελεχή ενασχόληση με το ρεπερτόριο για δύο κιθάρες, καθώς και τον εμπλουτισμό του με νέα έργα και δικές τους διασκευές.

Η μουσική της δραστηριότητα περιλαμβάνει και συνεργασίες με την Ορχήστρα του Τ.Μ.Σ. Αθηνών, την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ.

Η διεξοδική ενασχόλησή της με την διδασκαλία της Μουσικής και της Κιθάρας, αλλά και η συνεργασία της με τον Κώστα Κηρολύτη, την ώθησαν να ασχοληθεί με διασκευές έργων για δύο και περισσότερες κιθάρες, αλλά και μικρά κιθαριστικά σύνολα. Διδάσκει κιθάρα, και μουσική στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Scroll to Top